• Home
  • اخبار و مقالات
  • هشدار جامعه دندانسازان ايران : لابراتوارهاي دندانسازي غيرمجاز سلامت مردم را تهديد می کند.

هشدار جامعه دندانسازان ايران : لابراتوارهاي دندانسازي غيرمجاز سلامت مردم را تهديد می کند.

1394-08-12
جامعه دندانسازان ايران با هشدار به وزارت بهداشت به عنوان متولي امر سلامت جامعه، همكاري مراكز دندانپزشكي با لابراتوارهاي دندانسازي غيرمجاز را تهديدي براي سلامت مردم جامعه عنوان كرد.
هشدار جامعه دندانسازان ايران : لابراتوارهاي دندانسازي غيرمجاز سلامت مردم را تهديد می کند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از جامعه دندانسازان ايران، حسين‌ چاقري؛ رئيس هيئت مديره جامعه دندانسازان ايران اظهار داشت: هم‌اكنون بيماري‌هاي واگير‌دار و سريع‌الانتقال از مركز دندانپزشكي به دندانسازي‌هاي غيرمجاز و لابراتوارهاي فاقد مجوز كه نظارت و كنترلي بر عملكرد آنها صورت نمي‌گيرد، منتقل مي‌شود.

وي ادامه داد: با وجود مكاتبات متعدد با مسئولان ذي‌ربط وزارت بهداشت، متأسفانه پس از گذشت چند سال كماكان شاهد فعاليت غيرمجاز افراد و لابراتوارهاي غيرقانوني در سطح كشور هستيم.

رئيس هيئت مديره جامعه دندانسازان ايران با ابراز تأسف از اينكه مراكز دندانپزشكي و دندانپزشكان كشور همچنان با لابراتوارهاي غيرمجاز همكاري مي‌كنند، تصريح كرد: با توجه به سطح پايين كيفيت خدمات اين گونه لابراتوارها كه سبب ارزان‌تر شدن بهاي پروتز‌هاي ساخته شده توسط آنها مي‌شود، اكثر مراكز دندانپزشكي خلاف مقررات و اصول بهداشتي همچنان با اين مراكز همكاري مي‌كنند.

چاقري ادامه داد: اين در حالي است كه برابر ماده 10 قانون و مقررات پزشكي و دارويي مصوب 1334 تأسيس هر گونه لابراتوار پروتز دندان نيازمند دريافت مجوز از وزارت بهداشت است.

وي يادآور شد: جامعه دندانسازان ايران از وزارت بهداشت تقاضا دارد، ممنوعيت همكاري دندانپزشكان با لابراتوارهاي فاقد مجوز را به طور جدي و مؤثر اجرا كرده در صورت رعايت نكردن اين موضوع از سوي لابراتوارها و دندانپزشكان برابر قانون با آنان برخورد شود.

چاقري در ادمه افزود: ضروري است، لزوم رعايت قوانين و مقررات به تمام دندانپزشكان و مراكز دندانپزشكي ابلاغ شده و كارشناسان معاونت درمان در هنگام بازرسي اين مهم را مورد توجه قرار دهند.

پست های مرتبط